літературне читання

13.03
Тема:Особливості п'єси-казки як жанру. Будова п'єси Н.Шейко-Медвєдєва "Лисиця,що впала з неба" (скорочено) (Дія 1)
Підручник: с.123-128-прочитати, с.128-відповідати на запитання.




16.03.
Тема:Особливості п'єси-казки як жанру. Будова п'єси Н.Шейко-Медвєдєва "Лисиця,що впала з неба" (скорочено) (Дія 2)
Підручник: с.129-133-прочитати п'єсу,відповіти на запитання-с.133.



17.03.
Тема:Вибіркова інсценізація п'єси-казки Н.Шейко-Медвєдєва "Лисиця,що впала з неба".
Підручник: вибрати уривок з п'єси і підготувати його інсценізацію.

18.03.
Тема: Перевір свої досягнення. Узагальнення і систематизація знань учнів за розділом "Розповіді про нас самих".
Підручник. с. 134. Відповісти на запитання,  виконати завдання (усно).

20.03.
Тема: Вступ до теми. Л.Костенко "Затишно дітям в пазузі казок...". Життя і творчість Олександра Пушкіна. Чарівні перетворення. О. Пушкін "Казка про царя Салтана..."(уривки).
1. Підручник с.135.Виразно прочитати вірш Л.Костенко.
2.
- Для російського народу ім'я Олександра Сергійовича Пушкіна означає те саме, що й ім'я Шевченка - для українського народу. Він став виразником дум і прагнень простого поневоленого народу.
Прочитати про поета с.136.
3.Виразно читати с.137-139, відповісти на запитання.

30.03
Тема: Чарівні перетворення. О.Пушкін "Казка про царя Салтана"(продовження)
Підручник с.139-142 прочитати, відповісти на запитання с.142.
Переглянути мультфільм.
https://www.youtube.com/watch?v=q-yO_m3FKJk

31.03.
Тема; Позакласне читання.
Марійка Підгірянка Казка-пєса "У чужому пірї"
https://mala.storinka.org/%D0%BC%D0%B0%D1%80%D1%96%D0%B9%D0%BA%D0%B0-%D0%BF%D1%96%D0%B4%D0%B3%D1%96%D1%80%D1%8F%D0%BD%D0%BA%D0%B0-%D0%B2-%D1%87%D1%83%D0%B6%D0%BE%D0%BC%D1%83-%D0%BF%D1%96%D1%80-%D1%8E-%D1%81%D1%86%D0%B5%D0%BD%D1%96%D1%87%D0%BD%D0%B0-%D0%BA%D0%B0%D1%80%D1%82%D0%B8%D0%BD%D0%B0-%D0%BD%D0%B0-%D1%82%D1%80%D0%B8-%D0%B4%D1%96%D1%97.htmlарійка
https://mala.storinka.org/%D0%BC%D0%B0%D1%80%D1%96%D0%B9%D0%BA%D0%B0-%D0%BF%D1%96%D0%B4%D0%B3%D1%96%D1%80%D1%8F%D0%BD%D0%BA%D0%B0-%D0%B2-%D1%87%D1%83%D0%B6%D0%BE%D0%BC%D1%83-%D0%BF%D1%96%D1%80-%D1%8E-%D1%81%D1%86%D0%B5%D0%BD%D1%96%D1%87%D0%BD%D0%B0-%D0%BA%D0%B0%D1%80%D1%82%D0%B8%D0%BD%D0%B0-%D0%BD%D0%B0-%D1%82%D1%80%D0%B8-%D0%B4%D1%96%D1%97.html


01.04.
Тема: Життя і творчість Ганса Крістіані Андерсена. Позитивні  і негативні персонажі. Г.К.Андерсен "Гидке каченя"(скорочено).
1.Переглянути відео.
https://www.youtube.com/watch?v=2kCwEFtU6JQ
2.Підручник. с.143 прочитати.
3.с.144-145 прочитати І частину казки.

1) Дати відповіді на запитання.
— Про що ви зараз прочитали?
— Де сиділа качка?
— Прочитайте, як з’явилися на світ каченята.
— Яке перше слово вони виголосили?
— Що відповіла їм качка?
— Що почали робити каченята, коли вже вибралися з шкаралупи?
— Чому качка-мати не заважала їм роздивлятися листя лопуха?
— Чи всі каченята відразу з’явилися на світ?
— Чому качка-мати знову всілася на гніздо?
— Яким виявилося, на думку качки, останнє каченя?
— Що сказала качка, коли побачила останнє каченя? На кого воно було схоже?
2) Поділ опрацьованого тексту на мікрочастинки.
Усно розмістіть мікрочастини тексту у вірній послідовності.
• „Некрасиве каченя”.
• „Народження каченят”.
• „Купання каченят”.
• „Очікування останнього каченяти”.
3)Виразно прочитати  текст.


02.=4.
Тема: Позитивні і негативні персонажі. Г.К.Андерсен "Гидке каченя"(продовження).

Підручник с 146-147.
 Робота над другою частиною казки
1) Гра „Рибки”.

Самостійне мовчазне читання другої частини казки учнями („Пташиний двір”)

— Про які небезпеки попередила качка своїх діток у попередній частині?
— Що спіткало бідне, некрасиве каченя на пташиному дворі?
— Що говорили про нього на пташиному дворі?
— Як страждало каченя з-за своєї зовнішності?
— Як ви ставитеся до дівчинки, яка годувала курей?
— А як би ви вчинили на її місці?
— Коли будемо читати, що передамо слухачам? Яким буде завдання нашого читання?
2) Виразне читання другої частини казки.


06.04.
Тема:  Позитивні і негативні персонажі. Г.К.Андерсен "Гидке каченя"(продовження).
1.Дочитати казку вголос.
2. Скласти нлан казки.
3. Стисло переказати казку комусь зі своїх рідних.
4.Переглянути мультфільм.
https://www.youtube.com/watch?v=iMZLeGiI-YQ

07.04.
Тема: Життя і творчість Джані Роддарі. Упертість чи допитливість? Дж. Родарі "Дорога, що нікуди не веде".
1.https://www.youtube.com/watch?v=4pcAaI2IcEE
.Підручник с. 151. Самостійне мовчазне читання учнями статті «Джанні Родарі»
— Де і коли народився Джанні Родарі?
— Якою була його сім’я?
— Чим він захоплювався в дитинстві?
— Які твори написав Джанні Родарі?
— Чим цікава його збірка казок «Казки по телефону»?

2. Словникова робота.(усно)
— До слів лівої колонки доберіть тлумачення з правої колонки.
Сеньйора                          те саме, що візник.
Околиця                            увічливе називання, звертання до жінки в Іспанії.
Вигулькнув                      різко, рвучко смикнув за щось.
Кучер                                прикріплений з обох боків до вуздечки довгий ремінь, яким правлять                                             кіньми.
Шарпнув                          раптово, швидко з’явився звідки-небудь, з-за чогось; пока зався.
Віжки                               ряд густо посаджених дерев, кущів, що утворюють загорожу.
Живопліт                         віддалена від центру частина населеного пункту.

3. Прочитати казку. Дати відповіді на запитання с 153.


08.04.
Тема: Упертість чи допитливість?Дж.Родарі "Дорога,що нікуди не веде".
1.Виконати тест.
https://www.youtube.com/watch?v=juoE3XrvTR8
2. Аналіз змісту казки з елементами вибіркового читання.
— Де розходилися три дороги?
— Куди вела кожна з них?
— Яка дорога найбільше цікавила Мартіно?
— Яким був Мартіно?
— Чому люди прозвали його Вперта Голова?
— Як він до цього ставився?
— Коли Мартіно попрямував таємничою дорогою?
— Якою була ця дорога?
— Знайдіть та прочитайте її опис.
— Які слова свідчать про те, що дорога була нелегкою?
— Хто зустрів Мартіно?
— Про що він розмірковував, побачивши пса
— Куди його привів пес?
— Яким перед ним постав палац?
— Хто стояв на балконі?
— Як зустріла його прекрасна сеньйора?
— Яка розмова відбулася між ними?
— Що подарувала йому сеньйора?
— Про кого він думав, вибираючи речі?
— Хто допоміг йому повернутися до села?
— Як зустріли його односельці?
— Чи повірили в його розповідь?
— Чому інші мешканці села поверталися ні з чим?.

3. Характеристика головного героя.
— Серед поданих слів оберіть ті, що характеризують Мартіно.

Скупий, впертий, жорстокий, брехливий, наполегливий, відвертий, сміливий, підступний, настирливий, турботливий.
— Свій вибір доведіть словами з тексту.
4. Гра «Дочитай речення до кінця».
Зачитай початок речення, а в підручнику відшукай та дочитай його.

Мартіно був таким настирливим, ...
Яких тільки скарбів не побачив Мартіно...
Хлопець змушений був сто разів повторювати...
Мартіно йшов та йшов, ...

.5. Гра «Відновіть послідовність подій у тексті».
У селі давно вирішили, що Мартіно загинув.
Мартіно йшов та йшов, а тунель не закінчувався, і дорозі не було кінця.
Мартіно обдарував усіх — і друзів, і ворогів.
Мартіно був таким настирливим, що люди прозвали його Вперта Голова.

6. Перекажіть казку комусь з рідних.


10.04.
Тема: Сучасна українська дитяча література.
Казка Ірини Мацко "Мамине серденько".
https://mala.storinka.org/%D1%96%D1%80%D0%B8%D0%BD%D0%B0-%D0%BC%D0%B0%D1%86%D0%BA%D0%BE-%D0%BC%D0%B0%D0%BC%D0%B8%D0%BD%D0%B5-%D1%81%D0%B5%D1%80%D0%B4%D0%B5%D0%BD%D1%8C%D0%BA%D0%BE-%D0%BA%D0%B0%D0%B7%D0%BA%D0%B0.html



13.04
Тема: Перевір свої досягнення. Узагальнення і систематизація знань учнів за розділом "Літературні казки зарубіжних письменників."
Підручник : ст.154.  Виконати завдання,відповісти на запитання (усно).


14.04.
Тема: Контрольна робота. Навички читання мовчки (письмово).
Прочитайте текст та виконайте завдання.

                                                          Зелені сліди
Жив у глухій тайзі маленький звірок Бурундучок. В нього і нірка була під старим вивертнем.
Усе б нічого, та кривдили маленького Бурундучка. То Ведмідь з’їсть його запаси, то голодна Рись розриє нірку, а одного разу він ледве врятувався від хижої Куниці.
Терпів Бурундук і надумав поселитися високо в горах. Там хоч і лісу не має, зате кривдників менше.
Вирив під скелею нірку – спробуй тепер його дістати. Наносив м’якого моху і сухої травиці – тепло буде взимку.
Дім готовий, тепер можна і відпочити. Та не такий Бурундук, не любить байдикувати. Завжди заклопотаний, за те такими запасами, як у нього, не всякий може похвалитися.
Побіг Бурундук униз, під гору. Знайшов старого кедра, на ньому шишки висять. Крупні, смолисті. Вибрався Бурундук на дерево, налущив горіхів, сховав їх у защічні мішечки, поторкав лапками, - нікуди вже класти, повні. Пострибав на гору. Ох, важко з такою ношею! Стукнув лапками по круглих щічках – вискочило два горішки. Закопав їх у землю і пострибав далі. Ой, все ж таки важкувато! Знову стукнув по щічках – вискочило два горішки. Приховав і ті. І стриб, стриб – заспішив на гору по камінню.
Поки здолав гору – лише три горішки залишилось у мішечках. Заховав їх у нірці і знову помчав униз.
Ось так наносив Бурундук у гори і кедрових горіхів, і соснового насіння, і ягід, і грибів.
Немало і небагато минуло часу.
Прилетіла якось пташка Кедрівка в гори. Бачить – то тут, то там зелені грудочки до каміння притулилися. Придивилася: а то сосонки і кедрики! Ростуть купками по-двоє, по-троє. І рівнесенькою доріжкою тягнуться в гори, ніби чиїсь сліди.
Полетіла Кедрівка вгору по цих слідах до скелі. Під скелею Бурундук сидить стовпчиком, на сонечку гріється.
- Агов, Бурундуче, чи не знаєш, хто тут ходив-бродив? – спитала Кедрівка.
- Крім мене, тут ніхто не ходив, - відповів Бурундук.
А Кедрівка того ж дня рознесла новину по всій тайзі.
Відтоді не насмілювались кривдити Бурундука.
(За А. Сахаровим)


Завдвння
1.Де знаходилась нірка Бурундучка?
А) під старим деревом
Б) під старим вивертнем
В) під величезним каменем

2. Хто кривдив маленького Бурундучка?
А) Ведмідь, вовк, куниця
Б) Вовк, рись, куниця
В) Ведмідь, рись, куниця

3. Де хотів поселитися Бурундук?
А) високо на дереві
Б) високо в горах
В) поблизу річки

4. Де вирив нірку Бурундук?
А) під скелю
Б) під дерево
В) під пнем

5. З якого дерева Бурундук спочатку наносив запасів?

____________________________________________________

6. Чи важко було носити Бурундуку носити запаси на гору? Як ви думаєте чому?________________________________________

7. Яка пташка прилетіла якось в гори?__________________

8. Що сталося з тими запасами, які Бурундук закопував по дорозі на гору до нірки?____________________________________________________

9. Чи сподобалось вам оповідання? Відповідь обґрунтуйте._____________________________________________


15.04.
Тема: Вступ до теми. Найдорожча знахідка. В. Сухомлинський "Не загубив, а знайшов".
1.Переглянути відеоурок. (унашому підручнику текст на с. 159,160).
https://www.youtube.com/watch?v=KKzt4sjYrLE


17.04.
Тема: Позакласне читання.
Літературні казки зарубіжних письменників. (за вибором).


21.04.
Тема: Життя і творчість Анатолія Костецького. А.Костецький "Мрія".
1. Підручник с.156 прочитати відомості про А. Костецького.
2. с. 156-157, прочитати уважно вірш, дати відповіді на запитання.
3. Навчитися виразно читати вірш.
4. Розповісти мамі про власну мрію.


22.04.
Тема: Наші вірні друзі - тварини. А.Костецький "Спішу додому". Розігрування сценки за прочитаним твором.
1. Підручник с. 158, уважно прочитати вірш.
2. Дати відповіді на запитання.
3.Виразно прочитай вірш. Зякою інтонайією, з яким почуттям слід читати слова Сергія? А його друзів? Відтвори це при читанні.


24.04.
Тема: Життя і творчість Всеволода Нестайка.Вірні друзі. В. Нестайко. "Шура і Шурко"
1. Переглянути відео
https://www.youtube.com/watch?v=Ih-YZA7GEiI
Підручник с. 160, прочитати про автора.
2. с. 161-163,(до слів "На добраніч...")

3. Тест-гра «Відгадай задумане слово» (Обери варіант відповіді та з літер склади слово)
1. Головними героями оповідання «Шурка і Шурко»?
А) Сєвка і Толька. (м)
Б) Шура і Шурко.(р)
В) Ольга Борисівна і Клавдія Василівна.(с)
2. Чому Шурко не злюбив Шуру?
А) Через те, що їх посадили за одну парту.(д)
Б) Бо Шура носила окуляри.(п)
В) Тому, що дівчинка була старанною ученицею.(н)
3. Ким мріяла бути Шура?
А) Шофером.(к)
Б) Агрономом.(л)
В) Лікарем.(у)
4. Чому Шурко потрапив до лікарні?
А) Через отруєння.(ж)
Б) Через гострий приступ апендициту.(б)
В) Через перелом ноги.(а)
5. Чому Шурко змінив ставлення до лікарів?
А) Бо у лікарні його не змушували пити пігулки.(ф)
Б) Бо Клавдія Василівна була доброю до нього.(а)
В) Бо дозволяли виходити на подвір’я після операції.(м)



27.04.
Тема: Вірні друзі. В.Нестайко "Шура і Шурко"(продовження). Складання продовження оповідання.
1.Підручник с.163-165. дочитати оповідання.
2. Доповніть план оповідання.
                      План
1. Шурко відразу не злюбив (кого?)
2. Учителька посадила учня за (яку?) парту.
3. (Хто?) став мучити Шуру.
4. Хто ким хоче бути.
5. «Айболитька» (хто?).
6. Шурко неквапно йде (куди?)
7. Уночі хлопця забрали (куди?).
8. Шуркові зробили (що?).
9. Якби всі лікарі були (якими?).
10.(хто) прийшла до лікарні.
11. Моя мама робила (що?).
12. Записка від (кого?).
13. Шурка Лебедєва усе розказала.
14. Як добре мати хороших (кого?)!
15.  Шура та Шурко дружно (щозробили?).

3. Придумайте продовження оповідання.


28.04.
Тема: Нових друзів наживай, ва старих не забувай. М. Чумарна " Казка про друга".
1.підручник с. 166, прочитайте про автора і стежте за читцем в аудіозаписі.
https://www.youtube.com/watch?time_continue=2&v=_3dXyX7iZJo&feature=emb_logo
2.Дайте відповіді на запитання після першої частини.


29.04.
Тема: Нових друзів наживай , а старих не забувай. М. Чумарна " Казка про друга".(продовження).
1. Підручниу с. 168,169, прочитати другу частину, відповісти на запитання.
Які пригоди описано у другій частині?
Знайди і прочитай роздуми хлопчика. Які слова у його міркуваннях тебе вразили? 

04.05.
Тема: Нових друзів наживай , а старих не забувай. М. Чумарна " Казка про друга".(продовження).
1. Підручник с. 169-170. прочитати третю частину,відполвісти на запитання.
Що звучить як порада-застереження? Поміркуйте разом! Скільки дійових осіб у казці? Яким ви уявляєте оповідача? Як він повернувся на Землю? Як ви вважаєте, що в казці фантастичне, а що — реальне? Як ви зрозуміли, хто справжній друг хлопчика?
2. Переказати казку так, ніби ти став учасником подій.


05.05.
Тема: Гумористичні твори. В. Нестайко "Із сміхом треба бути обережним...". Г.Малик "мавпині іменини"Розігрування сценки за віршем.
1.Підручник с. 171, прочитати твір В.Нестайка, дати відповіді на запитання.
– Коли людина сумує, тужить? А коли сміється?
– До чого закликає нас Всеволод Нестайко?– Чому треба бути обережним зі сміхом?
2. 171-172, прочитай вірш, дай відповіді на запитання, навчись виразно читати.
Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання.
— Що святкувала Мавпа?
— Як вона готувалася зустріти гостей?
— З яким настроєм приходили гості?
— Що віддавали Мавпі?
— Продовжіть речення.
- Носоріг подарував...
- Дикобраз...
- Удав...
— Як Мавпа реагувала на подарунки?
— Хто першим не стерпів образ?
— З яким настроєм гості пішли від Мавпи?
— З чим залишилася Мавпа?
— Яка головна думка вірша? 3. Моя порада
Сміх - надзвичайний емоційний стан. Завдяки сміху можна гарно провести час, звеселити будь-яку людину, та й взагалі - сміх відіграє величезну роль у нашому житті.
Але чи насправді сміх такий невинний?.. Звичайно, ні. Як і у будь чого іншого, він має інший бік. Сміхом можна легко образити людину, поранити почуття. Адже сміх - це прояв того, що дана ситуація, слово тощо, вас забавляє, веселить. А якщо ваш однокласник упав або не може правильно вимовити щось, хіба ж буде сміх доречним? у таких випадках сміятися можна лише тоді, коли сам винуватець не проти цього. Також не можна сміятися з того, що хтось має менше майна, ніж ти. Це вже характеризує тебе, як пихату і неввічливу людину.
Сміх - це чудово, не треба його цуратися й уникати, але потрібно контролювати його і бути обережним.


06.05.
Тема: Із гумором про серйозне. Г.Бойко "Консультант". М.Сингаївський "Сміх для всіх".
1. Передивись уважно презентацію.https://www.youtube.com/watch?time_continue=152&v=gwhuMdk0F0A&feature=emb_logo
2. Підручник с. 172-173, прочитайте вірш.
Консультант – той, хто дає консультації з питань свого фаху. Це слово походить від латинського слова consultanis – радник.
Тинявся – ходив сюди-туди без певної мети.
Загін – група людей, об’єднаних, організованих для спільних дій або для виконання певного завдання.
3. Давайте проаналізуємо зміст вірша .
– Де працювали діти?
– Яка була пора року?
– Хто з дітей не працював?
– Які поради давав Мишко?
– Чи справді Мишко був таким спеціалістом? Доведіть словами вірша.
– Хто зумів дати Мишкові достойну відповідь?
4.Виразно прочитайте вірш М.Сингаївського " сміх для всіх".  

Назви головну думку вірша.
Проаналізуйте зміст вірша.
– Що зробив дідусь?
– Що обіцяє нам сміх?
– Кого він лякає?
– Як ви розумієте слова “сміхом дошкуляти”?
– Доведіть, що вірш має жартівливий характер.


08.05.

Тема: Підсумок за темою"Світ дитинства в літературі".

1. Попрацюй з підручником. Повтори матеріал за розділом „Світ дитинства в літературі” (с. 156-185)
— Яким твором починається розділ?
— Хто його автор?
— Як ти зрозумів назву розділу?
— Із скількох тем складається розділ? Назви їх.

2. Пройди тестування „Чи уважний ти читач?”.
Відповіді запиши, сфотографуй та надішли вчителю.

1. Як звали дівчинку з вірша А. Костецького „Мрія”, яку мріяв захистити Сергійко?
а) Ніна;б) Юля;в) Оля.

2. До кого поспішав Серьога?
а) До мами;
б) до песика;
в) до друзів.

3. Яка професія була у мами Шури?
а) Лікар;
б) вчитель;
в) медсестра.

4. Що було написано на невидимій кульці, яку герой отримав на планеті Тайн?
а) Тайна;
б) таємниця;
в) компутик.

5. Що святкувала мавпа?
а) Іменини;
б) Новий рік;
в) день народження.

6. Хто зумів дати Мишкові - консультанту достойну відповідь?
а) Юля;
б) Люда;
в) Катюша.
7. Коротко напишіть на кого з героїв цього розділу ви б хотіли бути схожими. І чому.
Бажаю успіху!


12.05.
Тема: Позакласне читання.
1.Прочитати казку.
https://mala.storinka.org/%D0%B7%D0%B0%D0%B3%D1%83%D0%B1%D0%BB%D0%B5%D0%BD%D0%B5-%D1%81%D0%B5%D1%80%D1%86%D0%B5-%D0%BA%D0%B0%D0%B7%D0%BA%D0%B0-%D0%B7%D1%96%D1%80%D0%BA%D0%B8-%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D0%B7%D0%B0%D1%82%D1%8E%D0%BA-%D0%B7%D1%96-%D0%B7%D0%B1%D1%96%D1%80%D0%BA%D0%B8-%D1%82%D0%B8%D1%81%D1%8F%D1%87%D0%B0-%D0%BF%D0%B0%D1%80%D0%B0%D1%81%D0%BE%D0%BB%D1%8C%D0%BE%D0%BA.ht

13.05.
Тема:Підсумкова контрольна робота. (Робота з літературним твором).

                                                       ДРОВОРУБ І ЛИСИЦЯ

Натрапили якось мисливці в лісі лисицю й почали її переслідувати. Бідолашній дух у п'яти зо страху заліз. Хоч як хитрувала, в яку гущавину кидалася - не могла позбутися напасників, а вже від довгої гонитви вкрай знесилилася.
- Ох, не вірю я в порятунок! - каже лисиця, задихаючись.- Ноги не несуть. Надходить мені кінець!
Аж раптом лисиця побачила між дерев дроворуба. Кинулась до нього, заплакала й проситься:
- Сховай мене, чоловіче добрий! Сховай, бо женуться за мною мисливці, ось-ось наздоженуть. Врятуй мене, зроби добре діло!
- Біжи в мою хатину, там тебе не знайдуть! - сказав дроворуб.
Помчала лисиця до хатини, вскочила в двері й зачинилася.
- Ох, не до вподоби мені схованка! - пробурмотіла.- Та що робити? Я й такої не сподівалася! Але треба поглянути, що робиться надворі. Зроблю-но я дірочку в стіні.
Розсунула вона галузки, що з них сплетено хатину, зробила шпарину, припала до неї оком і стала чекати. Серце їй калатало, дух перехоплювало, ноги підгиналися.
Аж ось за деревами показалися мисливці.
- Ой, горенько мені! - затрусилася лисиця.
Мисливці побачили дроворуба й спинилися. І чує лисиця, як один із них питає її рятівника:
- Ти не бачив, тут лисиця не пробігала?
- Ні, не бачив.
А сам простяг руку та й показує на хатину, де сховалася втікачка.
На щастя, мисливці не второпали того знаку чи не помітили, бо розгледілися на всі боки, поки дроворуб говорив, і одразу кинулися далі, як він замовк.
Лисиця почекала, поки вони зникли за горбом, перевела дух і думає: «Тепер - мерщій до своєї нори!» Відчинила двері й хотіла чкурнути геть, навіть не глянувши на дроворуба.
- Оце так! - вигукнув той.- Уже мене покидаєш? Навіть подякувати не хочеш своєму рятівникові?!
- Віддячила б я тобі щиро, якби твої руки були в згоді з твоїми словами,- відповіла лисиця й побігла геть.
Дісталася своєї нори, а лис із лисенятами вже чекають її, виглядають, хвилюються.
- Що сталося? Де ти була так довго?
- Заждіть трохи,- відказує лисиця - дайте перепочити, бо ледве дишу.
Лисиця розказала, яких жахів натерпілася. А потім сумно додала:
- Той дроворуб спершу видався мені дуже добрим і шляхетним. Так він лагідно говорив, що хотілося слухати й слухати. Але слова його солодкі, та вчинки ганебні. А коли чиниш зле, то чого варта солодка мова? Нічого! Тож затямте, дітки: ніколи не шануватимуть того, хто каже одне, а робить інше. Бо судять про когось не за словами його, а за ділами.

Виконай завдання

1. Визнач жанр прочитаного твору
а) легенда
б) байка
в) оповідання

2. Чому лисиця опинилась в хаті дроворуба?
а) хотіла врятуватись від мисливців
б) підглядала за мисливцями
в) підслуховувала розмову дроворуба і мисливців

3. Які слова можна використати для характеристики дроворуба?
а) добрий, турботливий
б) співчутливий, милосердний
в) підступний, ненадійний

4. Висновок байки, побудований в образній, повчальній формі, це …
а) мораль
б) гумор
в) рима

5. Встанови відповідність між  висловом і його тлумаченням.
а) Ганебні                            1) запам’ятайте назавжди
б) Затямте                            2) погані, які викликають засудження
в) Дух у п’яти заліз             3) стало дуже страшно, боязко

6. Запиши назви двох байок, які ви читали на уроках літературного читання, та їх авторів.
Наприклад: Дроворуб і лисиця, Езоп. Собака та м'ясо, Езоп.
7. Знайди і випиши з твору вислів, у якому висловлено мораль байки.
8. Поясни, як ти розумієш зміст вислову „Ніколи не шануватимуть того, хто каже одне, а робить інше“. Запиши (4-5 речень).


15.05.
Тема: "Розпізнавай та розвивай свої здібності. В. Сухомлинський"Співуча пір`їнка"
Продовжуємо знайомство з Сухомлинським.

У 1926 - 1933 роках В. О. Сухомлинський навчався у Василівській семирічній школі, де був одним з кращих учнів. Вчився добре, старанно, любив читати, гарно малював. Щоб зібрати гроші на книги, фарби, зошити, разом з однолітками та братами ходили на Новий рік посівати та щедрувати, а літом працював у колгоспі. У дитячому садку, який діяв в колгоспі на період літніх канікул йому доручали бути помічником вихователя. Він доглядав малюків, розповідав їм казки, читав книжки, проводив веселі ігри. Тому і вибір професії був не випадковий.
Підручник с. 174, прочитати казку.

Кожна істота на цьому світі чимось відрізняється від інших, але кожна по-своєму красива.
У цьому прислів'ї вираз "співоча пір'їнка" означає здібності або талант, які є у кожної людини.
- У всіх ці здібності різні, але вони обов'язково є! Їх лише треба вчасно розгледіти та розвивати!

Ми прийшли у світ, щоб жити
всі на просторі земнім,
щоб сміятись і радіти
у довкіллі чарівнім.
Це життя, це справжня казка!
Ллється музика і сміх.
Ти ж запам'ятай, будь ласка, -
неповторний серед всіх.


18.05.
Тема. Образ юних художників у віршах поетів. Г. Чубач "Найрідніші голоси", С.Жупанин "Намалюю вітер", Л. Костенко "Якщо не можеш вітер змалювати".
1. Підручник с. 176-177, прочинати вірш.
2. Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання.
— З якими словами онучка звернулася до бабусі?
— Як вона описує її очі? руки?
— Як бабуся відповіла дівчинці?
— Що вона сказала про свої очі та руки?
— Прочитайте слова бабусі, які звучать як прислів’я.
— Із чим порівнюється портрет бабусі? Прочитайте.
3. с. 177, прочитай вірш С.Жупанина.
— Які картини ви уявляли, читаючи його?
— Що вирішив намалювати юний художник?
— Які ознаки вітру він називає?
— Які вітри йому вдалося намалювати?
— Скільки малюнків він уже має?
4. Перечитай вірш Ліни Костенко „Якщо не можеш вітер змалювати...”
— Що радить нам поетеса?
— А яким би ви намалювали вітер?


19.05.
Тема. Дива довкола нас. О. Єфімов "Тут усе є...". Е.Саталкіна "Кожний знає своє діло".
1. Попрацюй з підручником, прочитай стор. 177 -178.
2. Дай відповіді на запитання.
– Чи сподобалося вам оповідання?
– Які картини ви уявляли, слухаючи його?
– Які почуття воно у вас викликало?
3. Знайди у тексті.
– Що запропонувала Галина Іванівна?
– Як автор описує зимовий день?
– Яке завдання поставила перед учнями вчителька?
– Що робили діти?
– Чим здивував усіх Вітя Карацунька?
– Як йому вдалося побачити дива в природі?
– Кого побачила Світланка Єщенко?
4. Прочитай вірш Емілії Саталкіної "Кожний знає своє діло". Доповни рядки словами, які римуються.


20.05.
Тема. Позакласне читання. Твори В. Сухомлинського.
https://mala.storinka.org/%D0%B4%D0%BE%D0%B1%D1%96%D1%80%D0%BA%D0%B0-%D0%BE%D0%BF%D0%BE%D0%B2%D1%96%D0%B4%D0%B0%D0%BD%D1%8C-%D0%B2%D0%B0%D1%81%D0%B8%D0%BB%D1%8F-%D1%81%D1%83%D1%85%D0%BE%D0%BC%D0%BB%D0%B8%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%BE%D0%B3%D0%BE.html


22.05.
Тема. Як римуються рядки. В.Рутківський "Як складаютть вірші".


1.— Сьогодні ми розпочинаємо ознайомлення із життєвим і творчим шляхом Володимира Рутківського.
Провідний український дитячий письменник Володимир Григорович Рутківський народився 18 квітня 1937 року в селі Хрестителеве на Черкащині в родині вчителів. Його дитинство припало на воєнне лихоліття. Середню освіту Володимир Григорович здобував у Богодухівській, а згодом — Великобурімській середній школі того ж Чорнобаївського району. З цього віку хлопець відкрив у собі нахили і здібності до історичного пошуку, котрі не полишають письменника й досі, спонукаючи не просто писати цікаві історичні твори для дітей, а й відкривати до нього ще не описані, інколи й не досліджені періоди вітчизняної історії. Становленню його інтересу до українських старожитностей сприяло те, що шкільний гурток, старостою якого був Володимир, відкрив у своєму селі залишки найдавнішого на той час поселення в Україні. Вищу освіту Рутківський отримував спочатку в Одеському інституті харчової холодильної промисловості, а за два роки потому перевівся до Одеського політеху, працював на Одеському суперфосфатному заводі, проте незабаром зрозумів, що справжнє його покликання — література. Згодом В. Рутківський закінчив Вищі літературні курси в Москві.
2. Уважно прослухай!
https://www.youtube.com/watch?time_continue=54&v=aAv5eLEp3nE&feature=emb_logo

3. Пройди тестування (відповіді сфотографуй та надійшли вчителю)
1. Куди дивилася Ганнуся?
а) У вікно;
б) на палубу;
в) в ілюмінатор.

2. Чому вона засумувала?
а) Не було друзів;
б) був дощ;
в) було спекотно.

3. Як звали супутника Ганнусі?
а) Костя;
б) Коля;
в) Сергій.

4. Що написав автор у своїх віршах про вовків?
а) „В нашій річці ноги миють”;
б) „В нашій річці лапи миють”;
в) „Під дощем купаються”.

5. Чому супутник Ганнусі уважно розглядав двох тіточок?
а) Бо був голодний;
б) бо вони були цікаві;
в) вони були знайомі.

6. Який клас закінчила Ганнуся?
а) Третій;
б) другий;
в) перший.

4. Підручник с. 179-183. Вирвзно прочитай. 


25.05.
Тема. Все починається з малого. М. Сингаївський "Дощ із краплі починається".
1.Прослуххайте аудіопрезентацію до вірша .
https://www.youtube.com/watch?time_continue=60&v=uTTgSNyzKfk&feature=emb_logo

2. Прочитай виразно вірш!
Вивчи вірш напам`ять.


26.05.
Тема.Перевір свої досягнення. Узагальнення і систематизація знань учнів за розділом. "Світ дитинства в літературі".
Підручник с. 185. Виконати завдання.

27.05.
 Позакласне читання.
Твори В. Сухомлинського (за вибором).

29.05.
Підсумок дистанційного навчання.
Симестрове і річне оцінювання.







Немає коментарів:

Дописати коментар