природознавство

12.03.
Тема: Водойми України. Їх використання та значення. Будова річки. Практична робота: поз
значення на контурній карті водойм України.

Прочитати в підручнику с. 128-132. Виконати відповідні завдання у зошиті. переглянути відео.



16.03.
Тема:Чорне і Азовське моря.

1. Тестування (усно)

1. Місце, де починається річка, називається;
а) притокою;
б) руслом;
в) витоком

2. Заглиблення, яким тече річка, називається;
а) гирлом;
б) руслом;
в) притокою.

3. Частиною океану є:
а) річка;
б) озеро;
в) море.

4. Які річки протікають територією України?
а) Нева;
б) Дністер;
в) Дніпро.

5. Які водойми називають штучними?
а) водосховища;
б) озера;
в) моря.

6. Морська вода не придатна для пиття, тому що:
а) вона холодна;
б) у ній розчинено багато солей;
в) вона брудна.

2.Переглянути відео.

https://www.youtube.com/watch?v=qT1Z9vkvAg0

https://www.youtube.com/watch?v=5RQD3E4HgY4

3.Підручник. с.133-134,прочитати, виконати відповідні завдання у зошиті.


19.03.
Тема: Використання і охорона природних багатств.

1. Тестування(усно)

1. Частина океану, яка врізається в сушу:
А) річка; Б) море; В) озеро.

2. Водойма, яка виникає в природних заглибинах на поверхні Землі - це:
А) болото; Б) джерело; В) озеро.

3. Витік, гирло, русло, ліва притока, права притока - це будова:
А) океана; Б) річки; В) джерела.

4. Місце,де на поверхню землі витікає підземна вода, називають:
А) річкою; Б) джерелом; В) болотом.

5. Ділянка надмірно зволоженої поверхні, з якої добувають торф - це:
А) річка; Б) море; В) болото.

6. Найбільша річка України:
А) Прип’ять; Б) Дніпро; В) Десна.

7. Ялпуг, Світязь, Сасик - це:
А) моря; Б) ріки; В) озера.

8. Найбільше прісноводне озеро України - це:
А) Ялпуг; Б) Світязь; В) Сасик.

9. Яке з морів не омиває з півдня береги Украєїни?
А) Азовське; Б) Аравійське; В) Чорне.

10. Частиною океану є:
А) річка; Б) море; В) озеро.

11. Морська вода непридатна для пиття, тому що..
А) вода холодна; Б) у ній розчинено багато солей; В) вона брудна.

12. Море - це:
А) частина океану; Б) самостійний водний простір; В) частина океану,яка вдається в сушу.

2.Переглянути відео
https://youtu.be/FK16afLBpsU

3.Підручник с.135-137, прочитати. Виконати у зошиті відповідні завдання.




30.03
Тема:Грунти України.Охорона грунтів.
Гра "Здогадайся хто я"
- Її називають годувальницею,тому що без неї не було б на столі хліба,ані овочів,ані фруктів.Він - один з її шарів.У ньому є живі істоти:мікроби,різні тварини.
1.Підручник с.138-139 прочитати.
2.Переглянути відео.
3.Виконати у зошиті відповіді завдання.
4.Гра"Я згоден-незгоден"
-Верхній шар землі,на якому ростуть рослини,називається грунтом.
-Родючість головна властивість грунту.
-Чим більше у грунті перегною,тим він бідніший.
-Грунт буде більш родючим, якщо в нього вносити органічні та мінеральні добрива.
-До складу грунту входять лише пісок і глина.


02.04.
Тема:Про що розповідає карта природних зон України.
1.Переглянути відео.
2. Підручник с.140-141 опрацювати навчальний матеріал.
3.Виконати відповідні завдання у зошиті.
4.Виконати тест усно.

Запитання 1
Місцевість зі своєрідним кліматом, ґрунтами, рослинним і тваринним світом - це...
*сільська зона
*природна зона
*прибережна зона

Запитання 2
Природа України...
*багата й різноманітна
*дуже бідна
*бідна і однотипна

Запитання 3
Уся територія України перебуває в межах...
*холодного теплового поясу
*жаркого теплового поясу
*помірного теплового поясу

Запитання 4
Які природні зони є на території України?
*Арктика, тундра, тайга, степи, пустелі
*Мішані ліси, лісостеп, степ, сухі субтропіки, гори Карпати, Кримські гори
*Мішані ліси, лісостеп
*Мішані ліси, лісостеп, степ, гори — Карпати, Кримські гори

Запитання 5
Кожна природна зона характеризується...
*надходженням різної кількості тепла і вологи
*різними погодними умовами в різні пори року
*однаковою кількістю річок
*надходженням однакової кількості тепла і вологи

Запитання 6
Від природних умов залежать
*види ґрунтів
*річкова мережа
*рослинний і тваринний світ
*господарська діяльність людини
*всі варіанти вірні

Запитання 7
На рівнинній території України виділяють три природні зони -
*лісостеп, степ і гори
*мішаних лісів, лісостеп і степ
*гори, мішаних лісів, лісостеп
*мішаних лісів, лісостеп, гори

Запитання 8
У якій послідовності розташовані природні зони України з півночі на південь?
*Південний берег Криму, зона лісостепу, зона степу, зона мішаних лісів
*Зона мішаних лісів, південний берег Криму, зона лісостепу, зона степу
*Південний берег Криму, зона мішаних лісів, зона лісостепу, зона степу
*Зона мішаних лісів, зона лісостепу, зона степу, південний берег Криму

Запитання 9
Чому природа на Землі різноманітна?
*Тому що є різні форми земної поверхні.
*Тому що на Землі змінюються пори року.
*Бо на її поверхню потрапляє неоднакова кількість сонячного світла і тепла.

Запитання 10
Чим вище ти підніматись будеш в гори, тим
*ставатиме тепліше
*ставатиме холодніше
*ставатиме страшніше


06.04.
Тема:Мішані ліси: розташування, погода, форми земної поверхні, водойми, корисні копалини . грунт.
1. переглянути презентацію.
https://www.youtube.com/watch?v=VJep84pE2J8
2.Підручник с. 142-143, опрацювати матеріал, дати відповіді на запитання.
3. Виконати відповідні завдання у зошиті.


09.04.
Тема: Мішані ліси: Рослинний і тваринний світ.
1.Переглянь презентацію ю(вказані в ній сторінки підручника не наші).
https://www.youtube.com/watch?v=FdF5UeZxdDk
2. Підручник с. 144-145.
3. виконати у зошиті відповідні завдання.



13.04
Тема: Мішані ліси: заповідні території, охорона природи.
Підручник с.146-147. Опрацювати матеріал, відповісти на запитання.Виконати відповідні завдання у зошиті.


16.04.
Тема: Лісостеп: розташування, погода, форми земної поверхні. водойми, корисні копалини, грунти.
1. Переглянути відео.
https://www.youtube.com/watch?v=QnZ0HjFw0-w
2. Підручник. с. 148-149.  Опрацювати матеріал, відповісти на запитання.Виконати відповідні завдання у зошиті.

23.04.
Тема: Лісостеп: рослинний і тваринний світ, заповідні території, охорона природи.
Підручник с. 150-153. Опрацювати матеріал, виконати завдання у зошиті.



30.04.
Тема: Карпатські та Кримські гори.
1. Переглянути відео.
https://www.youtube.com/watch?v=JJiZZlGUo0o
2. Підручник с. 161-163, прочитати, виконати завдання у зошиті.


04.05.
Тема: Карпатські та кримські гори: охорона природи, залежність діяльності людтни від природних умов.
Підручник с. 167-168.опрацювати матеріал.


07.05.
Тема: Підсумкова контрольна робота з природознавства за 4-й клас
1.Обери й познач правильну відповідь.
Великі території, що характеризуються однорідними погодними умовами, видами ґрунтів, типом рослинності й тваринним світом, називаються:
А материками; Б географічними картами; В природними зонами.

2.Природна зона, яку називають Українським Поліссям, це:
А зона степу; Б зона лісостепу; В зона мішаних лісів.

3.Карпати розташовані:
А на півночі України; Б на півдні України; В на заході України.

4.Встанови відповідність між цифрами на карті півкуль і назвами материків.




а) Євразія.
б) Африка.
в) Австралія
г)Північна Америка
д)Південна Америка
ж)Антарктида.

5.Запиши назви океанів, які омивають береги материка на якому ми проживаємо.

6.Встанови відповідність
                                                  а)  Тюльпан, півник, крокус, мак;
                                                   тушканчик великий, канюк степовий, гадюка степова.
1.Лісостеп •                           
                                                 б) Клен, липа, вільха, верба, звіробій, ковила;
                                                  кабан, полівка, лисиця, вуж, жайворонок, лелека.
2.Мішані ліси •                         
                                               
                                                в) Дуб, граб, береза, фіалка, конвалія;
3Степи •                                  зубр, бурий ведмідь, рись, тетерук, глухар.

7Пронумеруй послідовність природних зон України з півночі на південь.
__А_ Степ __Б_ Мішані ліси ___В_ Лісостеп

8.Сформулюй звернення про збереження природи Світового океану, відновивши текст:
Господарська діяльність людини призвела до _____________________природних умов морів і ____________. Головну небезпеку для морських мешканців становлять __________________ води та надмірний вилов_______________. Тому океани потребують __________________.


9.У якій природній зоні розташований твій рідний край? Доведи і запиши це


14.05.
Тема: Які природні заповідники є в Україні.
https://www.youtube.com/watch?v=_YQz2cMs3p4
https://www.youtube.com/watch?v=BI1AJqsR8cg
https://www.youtube.com/watch?v=R0RYKvr71iQ
https://www.youtube.com/watch?v=2KEprOM4hfU

18.05.
Тема. Проект " Добра справа для природи".


21.05.
Тема. Узагальнення і систематизація знань учнів по темі " Природа України".
Виконати тест.
Запитання 1
Які природні зони є на Україні?
а)тундра, савани, тайга
б)мішані ліси, лісостеп, степ
В)тропічні пустелі, арктичні пустелі
Запитання 2
Природні зони змінюються...
а)з півночі на південь
б)із заходу на схід
в)з півночі на схід
Запитання 3Північна частина України розташована в зоні...
а)лісостепу
б)степу
в)мішаних лісів
Запитання 4
Які ліси переважають у зоні мішаних лісів?
а)соснові, дубово-соснові
б)ялинові, дубово-грабові
в)листяні
Запитання 5
Який ланцюг живлення існує в степу7
а)гриб - їжак - ведмідь
б)пшениця - миша - гадюка 
в)личинка комахи - рябчик - куниця
Запитання 6
У заплавах річок лісостепової зони мешкають...
а)нутрія, видра, норка
б)хом`як, ондатра, вуж
в)ящірка, журавель, тушканчик
Запитання 7
У степовій зоні зима...
а)холодна й малосніжна
б)тепла, з хуртовинами
в)холодна, з великою кількістю снігу
Запитання 8
Українські Карпати належать...
а)до середніх гір
б)до високих гір
в)до низьких гір
Запитання 9Які трав`янисті рослини поширені в передгір`ї Кримських гір?
а)тис ягідний, смерека, шавлія
б)горицвіт весняний, тонконіг, чебрець
в)сосна, мигдаль, кизил
Запитання 10Заповідні території в Україні створюють з метою...
а)відновлення лісів
б)охорони та збереження тварин та рослин
в)розведення нових видів тварин
Запитання 11
Найвища гора Кримських гір - гора...
а)Говерла
б)Роман - Кош
в)Ай - Петрі
Запитання 12
Яких тварин Карпатських гір занесено до Червоної книги України?
а)журавля степового, жайворонка, муфлона
б)лисицю, зайця, вовка
в)беркута, тетерука,сову довгохвосту


25.05.
Тема. Проект "Зелений одяг мого села".

28.05.Підведення підсумків дистанційного навчання.
 Семестрове і річне оцінювання.

Вчитель Стойко Н.З.                           Підпис






































































Немає коментарів:

Дописати коментар